Translate

nedeľa 21. decembra 2014

Medovniky su napecene...


...este ich treba ozdobit :-)

S Jankou sme sa dohodli, ze upecieme medovniky...pripravila a odvazila som si
vsetky potrebne suroviny, pekaren na chleba za mna urobila cesto
a spolu sme ich mali vykrajovat...
Lenze moje dievcatko zmenilo plany a zostala u babky a dedka :-)
Vykrajovanie a pecenie zostalo teda na mne, ale zdobenie
ju neminie :-)


Vacsina z Vas ma svoj receptik na medovniky, ktory pouziva...moj
recept je uz dost stary, dostala som ho od mojej svokry, ktora ho ma zase od svojej mamy.
Ak by ho chcel niekto vyskusat, tu je:

Medovniky

Potrebujeme:

60 dkg hladkej muky
30 dkg praskoveho cukru
4 polievkove lyzice tekuteho medu
3 vajcia
1 lyzicka mletej skorice
1 lyzicka mlete klinceky
1 kavova lyzicka sody bicarbona
15 dkg hera (visa, smetol) - zmaknuta a nakrajana na kusky

Vsetky suroviny dame do pekarne na chlebik, ktora nam urobi cesto (kto ju nema, moze pouzit kuchynsky robot alebo vymiesit rucne). Hotove cesto dame na 6 - 8 hodin do chladnicky. Rozvalkame na cca 0,5 cm, vykrojime formickami a ukladame na plech s papierom na pecenie. Kto chce, moze potriet vajickom a  pecieme na 175 stupnoch cca 10 minut.






Krasnu stvrtu adventnu nedelu prajem...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára