Translate

streda 7. decembra 2016

Slivkové rohlíčky...


...z "tukového" cesta sú veľmi jednoduché
a chutné...nedávno som podobný receptík videla na jednom blogu a vďaka tomu som si
na ne spomenula...už som ich dlho nerobila...
Musela som to napraviť :-)

Slivkový lekvár mám vlastný,
piekla som ho v lete a tu je návod.


Potrebujeme len:

Cesto:
1 zmäknuté maslo (250 g)
1 kyslá smotana (250 ml)
400 g hladkej múky
60 g trstinového cukru
1/2 lyžičky soli

Plnka:
slivkový lekvár

vajíčko na potretie
práškový cukor na posypanie


Najprv spracujeme cesto zo všetkých surovín 
(ja používam kuchynský robot, ale ide to ľahko aj rukou) 
a dáme ho na 1 hodinu do chladničky...


...cesto rozdelíme na 6 rovnakých dielov...


...každý diel rozváľkáme 
do kruhu
a radielkom rozdelíme na 8 častí...
naplníme lekvárom a stočíme do tvaru rohlíka
(smerom k špicu).


Hotové rohlíčky potrieme vajíčkom 
a kto ich má rád sladšie (ako aj my), posype ich kryštálovým 
alebo trstinovým cukrom.



Pečieme v rozohriatej rúre na 180 stupňoch
do zlatista...cca 20 minút...vyberieme a poprášime práškovým cukrom.




Dobrú chuť :-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára