Translate

sobota 4. novembra 2017

Nepečený raňajkový koláčik...


Za posledné 3 mesiace som začala 
hľadať recepty na zdravšie alternatívy dobrôt...veľa receptov som si prispôsobila,
niečo sa mi aj nepodarilo,
ale nevzdávam sa...mám dole takmer 15 kíl a cítim sa fantasticky :)

Dnes vkladám receptík na raňajkový nepečený koláčik...recept
našla kolegyňa niekde na internete, ale
opäť som zamenila cukor za med, použila menej masla, či kokosový olej...proste som si ho
upravila... :)


Je čokoládový a chutný...ak máte radi ovsené vločky, tak občas
si môžete dopriať aj takúto dobrotu :)

Potrebujeme:

100 g kokosového oleja + 50 g masla 
100 g medu
270 g ovsených vločiek
1 čajová lyžička škorice
1/2 lyžičky soli
150 g horkej čokolády (min. 50%, najlepšie 70% a viac)
170 g arašidového masla s kúskami arašidov (majú napr. v LIDL)

Postup:

V hrnci zohrejeme na nízkej teplote maslo, kokosový olej a med. Keď sa suroviny roztopia,
pridáme ovsené vločky, škoricu a soľ.
Povaríme cca 4-5 minút, pritom miešame.
Menší plech (cca 20 x 30 cm) vystelieme papierom na pečenie a túto zmes
nalejeme na plech, jemne zatlačíme.

Čokoládu posekáme na drobno a spolu s arašidovým maslom zohrejeme nad parou.
Miešame, kým sa spolu prepoja a zmes nalejeme 
na vrstvu s ovsenými vločkami. Necháme vychladnúť, dáme na cca 1 hodinu do chladničky
a pokrájame na kocky, tyčinky alebo čokoľvek iné :)

Ja som robila polovičnú dávku, tak som použila keramickú nádobu
cca 16x17 cm...


Na raňajky mi stačia tak 1-2 kúsky...a som plná :)

Majte sa krásne...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára